12.04.09

Påsketur til Dublin

Filed under: Uncategorized — prikkedyrene @ 8:17 pm

Blogger litt tilbake i dag.

Var i Dublin i påsken, og det var knall! Var kun Kjetil og meg på tur, og Tatjana var hjemme og passet dyra. Heldige henne.
Flyet vårt lettet fra Torp flyplass, Sandefjord klokken 1900 søndag 5.april. Som vanlig, meget ubehagelig å fly med Ryanair. Det er så trangt mellom setene, at når jeg først med mine lange ben har fått jekka meg ned, så må jeg sitte i den stillingen til vi lander og jeg kan reise meg. Skal jeg ha noe å spise og må ha ned bordet, så har jeg det så godt plassert i fanget at det nesten ikke er noen vits.
Heldigvis tok flyturen bare 2t. Noe lengre hadde vært umulig.

Når vi endelig landet i Dublin klokka 20.00 lokal tid, var det å komme seg gjennom passkontroll, koffertkø og taxfree. Så fant vi oss en taxi som kjørte oss til hotellet. Vi bodde på Harcourt Hotell . Et helt alright hotell, snaue 10 min gange fra sentrum. Var billig å overnatte der, og det var stille og rolig utenfor, så vi sov godt på natta. Et hotell å anbefale hvis du skal til Dublin. Når vi kom frem, sjekket vi inn og gikk ut å spiste.
Byen viste seg som stille og rolig, og vi spiste på nærmeste restaurant som var T.G.I. Friday. Alltid god mat der, og noen sinnsyke porsjoner, så du er garantert å bli mett! Forrett er nok liksom. Også har de veldig gode cocktails…………………………….

Dagene gikk med til mat, øl (dah! Irland!! :P), shopping, sitsing, mer mat, mer øl, drinker, mer mat og soving og avslapping. En kjempedeilig uke, og vi hadde knallvær (til å være Irland) 🙂

Når vi kom hjem påskeaften, landet flyet vårt halv to. På torp går alt så raskt. Passkontroll, taxfree og kofferthenting, var gjort unna på ti min. Kjempedeilig! 🙂
Så bar det hjem og rett i shorts gitt. Knallvær hjemme og kjempevarmt!! 🙂
Hundene har visst spist store mengder mat, så jeg måtte ut å fange mer mat til dem. Var jo ikke værre enn å dra til Larvik og kjøpe da.. 🙂 Så måtte vi en kjapp tur på butikken – tomt i det kalde skapet må skjønne.
Også ble det en deilig lasagne til middag. mmm… det var noe annet enn hamburger det. *kremt*

Hestene synes også det var hyggelig at jeg kom hjem (håper og tror jeg). Jeg fikk i hvert fall en varm velkomst.
Deilig å være på tur, men hjemme er absolut best!!